Grattis till mig på namnsdagen!

Det är ju Maria idag!
Så grattis till mig på min namnsdag!
image346


En lyckad skoldag!

Haha, denna dag har varit ganska lyckad även fast vi slutade klockan 4 å även fast vi hade en fasansfull idrottslektion i morse. Hihi!

Ja, vad ska man börja med då?
Kan ju börja med att berätta om när jag å Amanda skulle ta hissen ner till cafeterian.

Så här är det, jag och Amanda brukar trycka på nödstopp ibland när vi åker hiss! Vi tycker detta är skitkul eftersom att vi har dålig humor!  Hissen hoppar liksom till och stannar när man gör det! Värsta känslan! Sedan är det bara att trycka på en hissknapp så börjar hissen röra på sig igen! Så det är liksom ingen fara!

254829-344Men som sagt, idag fick vi för oss att trycka på nödstopp då. Det gick precis som vanligt, hissen hoppade till och stannade. Så tryckte vi på 1:an igen och den började åka neråt igen.
Så tänkte vi, vafan vi trycker igen. Då hördes världens duns! Vad fan vare där tänkte vi?
Haha vi satt fast! Vi kunde inte trycka på någon knapp för att hissen skulle röra på sig igen! Vi började smått drabbas av lite panik efter en minut typ.
Jag tryckte på alla knappar som fanns å trycka på, de gick inte ändå!
Men efter ett långt tag åkte hissen neråt igen. HAHA PUUH TÄNKTE VI!

HAHA, fatta vad vi garva. Det måste vi göra om! Mikaela å Amanda fast i en hiss. hihi!

Dagens andra roliga händelse föresegick i matsalen. Jag, Camilla å Jenny lekte med ett päron som jag hittade.
Haha! Fan vad kul vi hade! Ni kan ju kolla själva!

Ni är underbara flickor! Tack till alla som förgyllde min dag!

Pussar <3

Duktig flicka Mikaela!

Slutade klockan 11.40 å drog hemmåt direkt.
Va hemma å slappade, poppade lite popcorn och svullade!
Sen kom mamma hem, så bare av te skolan för utvecklingssamtal!
Det blev bättre än väntat! Jag var duktig i de flesta ämnena sa min mentor. Men jag hade skolkat lite väl mycket från idrotten! Dags å skärpa till sig lite kanske! Hihi!

Nu ikväll så har ja pluggat som fan!

Gjort:
♣ Översättning till svenska från ett engelskt recept
♣ Skrivit en analys om intervjuen jag gjort med 3 personer om hälsa
♣ Skrivit en matdagbok på engelska för 3 veckor!
♣ Gjort klart fallbeskrivningarna av olika personer som är i behov av olika hjälpmedel, omvårdnad osv..

Så nu känner jag mig duktig för en gång skull!!!

Nu ska ja packa idrottskläderna! Det är dags att börja va med nu! HAHA!

PUSS PÅ ER !!  // MEEA <33

Låt mig få presentera er för Carolin!

Haha! Detta är vad Carolin (Carro-La som jag nu kallar henne för hon e så lik carola i sin nya frilla, haha) å jag brukar göra på våra naturkunskapslektioner!
Eller naae, kanske inte alltid, men idag.

Carolin:  Jag måste gå å stoppa upp papper
Jag: HAHAHA! Ska du bli ännu mer lik Carola?
Carolin: HAHA, Oja!
Jag: Shit, du går verkligen in som rollen asså!
Carolin: Oja, naerå, jag ska stoppa papper i mina skor.
Jag: Papper? HAHA varför då?
Carolin: Jag har skoskav!

Jaja, vi tyckte det var skojjsigt iallafall!

HAHA, ni kan ju kolla på Carros tripp till toaletten när hon stoppade i pappret, det var inte direkt lite papper!
HAHA. Carolin, förlåt för bilderna, men du är ju bara för goooo!!!

image331

Göteborg!

Jaha, från igår till idag var jag i göteborg med familjen.
Vi va på universeum och bodde på hotellet gothia towers. Orkar inte skriva värsta uppsatsen om allt detta.
Så lägger upp massor bilder istället med lite kommentarer så får ni kolla själva! Hihi!



Bild:
1. Haha, tyckte den var för jävla härlig asså. Älskar göteborska!
2,3. Äckliga ormar! Jag förstår inte folk som kan ha sånna där äcklen hemma seriöst!
4. Haha, visste inte att pirajor kunde vara så här coola! Jag vill med ha guldig hud!
5,6. Jag innan vi skulle gå på restaurang. Haha, ursäkta mina miner!
7. Vad går upp mot en good härlig coca cola på resan? Hihi!
8. Vi köpte goda goda polkagrisar! Päron e min! SÅ GOD!
9. Det är kul å ta kort i speglar, hihi!
10. Lite av hotellrummet. Väldigt sköna sängar måste jag säga!
11. Köpte lite kläder i borås på hemvägen! Riktiga fynd må jag säga! 180 spänn för allt!
12. Vårat fina hotell, det största i norden förövrigt!

Förövrigt 
saknar jag min älskling massvis! Undra när vi ska ses igen?! =/

Aja, nu ska jag kolla på melodifestivalen som går av stapeln i självaste LINKÖPING! MIN ÄLSKADE HEMSTAD <33
Dock vare ju inte några vidare låtar vad jag tyckte, det får gå lite som det vill idag!
Nya tag nästa vecka helt enkelt!

PUSSAR! <3

Södertälje

Igår till idag var jag i södertäje med älsklingen å hans mamma.
Så igår begav jag å Johan oss iväg till Nkpg där hans mamma hämtade oss.
I södertälje skulle Johans mamma till deras kompis som är läkare och kirurg å fixa ansiktet lite typ, haha ;)

Medans hon gjorde det så gick jag å johan på stan. Jag köpte mig en omlott-kofta på MQ som jag kollat på i Lkpg, men där fanns den inte i min storlek! SÅ fatta vad glad jag blev när den fanns det i Södertälje. ^^
350 kr kostade den, riktigt nöjd e jag med den! (Bild finns längst ner!!)

På kvällen åkte vi hem till Johans mormor och sov hos henne.

Vi åkte hem skapligt i morse, typ vid 9 eller något. Så kom mamma å Tess å hämtade mig på resecentrum.Vi åkte och handlade lite å så, å kollade på skor!
Hittade ett par riktigt coola pumps!
Funderar starkt på å köpa dem!

Jaha det är vad jag gjort igår å idag i en sammanfattning. Nu ska jag gå å lägga mig!
Sov fan knappt ingenting inatt, vet inte vare e med mig!
Antar att jag har svårt för att sova i nya miljöer, det brukar vara så.
Är vaken mycket, sover jättelätt, å vaknar för ingenting!

Ajusste, imorgon bäre av till Göteborg med familjen!
Fatta att dom blev glada när ja sa att jag ville följa med, följer fan knappt aldrig med någonstanns längre! haha!
=)
Så det blir universeum tror jag, å sen massor shopping med min älskade mamma!
Hoppas jag hittar mycket fint! GRATIS E GOTT ;)

                                                  
                                // Mikaela

image293


Shopping och tidsfördriv.

Jahaa! Idag var jag och älsklingen på ikanohuset, jag köpte mig en klänning/tunika, hämtade ut nya p-piller och kollade på smycken å sånt, älskar accesoarer!

På kvällen åkte vi å hämtade våra kläder som kommit! Jag blev väldigt nöjd faktiskt! Satt bra allting! =)

Å nu lite tidsfördriv...

DAGENS PLAYLIST:  Fisher - I will love you
DAGENS KLÄDSEL: Jeans, svart linne, kofta
DAGENS DUSCH: Imorse ^^
DAGENS FRISYR: Vanligt, utsläppt
DAGENS SMINK: Foundation, rouge, kajal, mascara, ögonskugga, ögonbrynspenna, läppglans
DAGENS PARFYM: Britney Spears -
DAGENS HÄNDELSE: Nya kläder! =)
DAGENS PLANER: Hum, mysa med älsklingen nu å sova =)
DAGENS VILL HA: Sex! HAHA!
DAGENS SAKNAD: Ida <33
DAGENS DROG: Johans kyssar
DAGENS TRÅKIGASTE: Att min förkyldning aldrig vill gå över, har varken lukt eller smak. Å hostar 24/7!
DAGENS FINASTE: Johan
DAGENS KÖP: Klänning, ipren, å nya p-piller ^^
DAGENS MAT: Kebab, ( älsklingen bjöd, hihi! )
DAGENS SJUKA: Jag är sjuk!
DAGENS MÅENDE: Jodå, det duger väll, har som sagt förkyldning, men ja mår väll skapligt ändå! Får ju iallafall vara med min lilla älskling! <3333

Hemma hos älsklingen.

Nu sitter jag här hemma hos Johan. Åkte hem till honom igår efter skolan.
Idag har vi bara myst och vart ute å åkt lite bil typ.

Snart ska jag tvinga Johan att kolla på MELODIFESTIVALEN med mig.
Hejja Lasse Lindh, å hejja Sanna Nielsen! Hennes låt e verkligen hur fin som helst!
Fick gåshud när ja lyssnade på den på SVT. Hihi!
Aja, ska väll dra mig. Johan e uttråkad! ;)

PÖSS!!!!!!

image290

Hon e ju bara för sööt!

Kolla våran lilla solstråle vi har här hemma!
Rosan, guldis, pullan, skruttis å allt va hon heter! :)
Hon e så söööt! <33 ( det tycker nog katterna med, haha dom lurpassar hela tiden )

image286
image287

Alla Hjärtans Dag!

Jag vaknade upp med 38 graders feber!
Men jag drog te skolan ändå!
Fick geléhjärtan av mammi imorse.
MUMS! Hon e bara för bra <3

Väldigt seg dag annars måste jag säga. Vi slutade 4, fett jobbigt! Hade as ont i huvvet å allt!
Men men, slut på klagandet, det är trots allt alla ♥ dag. Denna dag älskar jag!
Den e så mysig på något sätt!
Alla e så mysiga, haha =)

Fick massor söta sms från massor söta människor, tack <3

Å Johan. Det var synd att vi inte sågs idag, men så äre när man bor en bit ifrån varandra. Som tur är kommer ja ju till dig troligtvis imorgon! <3

PUSS PÅ ALLA ♥ DAG TILL ER ALLA!
image285

Jag tror jag är kär <3

image283

Dåligt immunförsvar?

Seriöst, det känns som att jag är sjuk hela tiden. Nu har jag åkt på en hejdundrandes förkyldning!PRODUCT IMAGE
Har fan haft halsfluss, massor huvudvärk, maginfluensa å nu förkyldning på loppet av 2 månader.
Detta börjar bli ganska trist! Vad gör man åt ett dåligt immunförsvar egentligen?

Förövrigt lyckades jag ta mig te hockeyn igår. Johan å jag gick. Väldigt dålig match! Jävla LHC, FAN TA ER! Dags å skärpa till er nu!

Tror de va dumt att jag drog till hockeyn överhuvudtaget, satt ändå bara lutad mot Johans axel hela tiden och försökte soova!!

Men men, nu ska väll jag gå å glo TV eller ngt. PÖSS!!

Visdomstand

Inatt sov älsklingen hos mig, mys!
Men det var inte det ja tänkte berätta om. Jag tänkte berätta om mina fina tänder. Haha!

image278


Idag sa Camilla i skolan att hon höll på å få en visdomstand.
Plötsligt kände jag efter med min tunga i munnen. Så kände ja typ som skinn vid ena sidan där bak på underkäken. Så kolla ja i spegeln.
Då såg jag det, det coola! En visdomstand håller på å komma upp. Å nu har ja kommit på att det har gjort lite ont när ja käkat just där, men jag har ju inte tänkt på att det kunde vara en ny  tand liksom! HAHA!

Å VET NI, inte undra på det så kollade jag i min käft, å där hade ja redan fått en visdomstand på andra sidan!
Utan att ens ha märkt det, jag e fan cool! Detta är ett tecken på att ja inte gillar å gräva i min egna mun, haha!

Men seriöst, alla säger att de ska göra så ont å få visdomständer? Den ena har ja ju inte ens känt, å denna ja håller på å få nu känns bara puttelite? Muhahaha, ja e speciell !

PUSS PÅ ER FRÅN MIG Å MINA VISDOMSTÄNDER HELAN OCH HALVAN ♥


Älsklingen och Födelsedagsfest!

Usch, det är redan söndag. Hur fan kan det gå så snabbt?

I fredags åkte jag å Johan med Henrik till Viken. Väldigt skönt å få åka bil, längtar tills Johans körtkort.
Det är ju inte långt kvar nu! Jipiie! =)
Väl hemma hos Johan så hångla vi massor, hihi. Vi har inte träffats så mycket de senaste veckorna så vi kände oss lite extra nykära, tralala =)

I går var jag tvungen att åka hemmåt. Några jävla fyllosar började snacka med mig på bussen, dom sa att jag var det vackraste dom hade sett å shit. Å att jag hade jättevackra naglar och händer. Å den ena fråga om ja ville följa med han hem, haha. Jag baa, nee jag har inte tid.

Som tur av gick dom av i Gusum. Inte för å dra folk över en kam. Men alla verkar fan vara skabb där!

När jag kom fram till Norpan så tog ja pendeln hemmåt. Så kom mamma å hämtade mig på Rese och så åkte vi hemmåt.

När jag var hemma vare inte så mycket mer å göra än att klä på sig finkläder å sminka upp sig lite. 
Tog ett tag att hitta kläder, men tillslut blev det:

♣ Svart halvlång klänning
♣ Svarta strumpbyxor
♣ En grå kort kofta
♣ Mitt långa pärlhalsband

Så bare av med bussen hem till farmor å farfar. Å där var feta släkten.
Sen gick vi å käkade på restaurang. Vi fick välja förätt, jag valde vitlöksbröd. Fuck va starkt det var, trodde ja skulle dö. Sen fick vi oxfilé med kantarellsås och klyfpotatis/potatisgratäng. Det var verkligen jättegott, och oj så mätta alla blev!

Sen bare av tillbaka till Farmor å Farfar där vi fick en hejdundrandes god tårta. Hihi!

Sen blev te TAXI hem. Vi var hemma runt 1 eller något. Så det blev ganska tidigt ändå!

Denna dag har gått åt till att sova, trött efter helgens farande hit å dit.
Kanske blir ikano med mamma sen, åka runt lite i hennes nya bil som vi fick i torsdags =)

Oj! Detta blev ett jävla långt å tråkigt inlägg. Aja!
Ska dra mig så får vi se vad som händer. PUSS!


Melodifestival snart.

Woho, melodifestivalen börjar på lördag. Första delfinalen som sänds ifrån Göteborg.
Jag och mamma är helt galna i det programmet asså !
Älskar att kolla på allas kläder å alla bra låtar man får på hjärnan ^^

Jag hoppas på The poodels och E-type. Inte för ja hört låten än.
Men seriöst, kan det bli en bättre kombination? Det kan ju bara bli rätt!

Åhh, längtar till Lasse Lindh, Fronda och Nordman. Även till Andreas Johnson,
men fan inte till hans partner Carola! Aja, det kanske blir bra!


Men som sagt, heja The poodels och E-type på lördag! <3

image274

Grattis!

Grattis farfar 70 år idag <3
Så i helgen blire fest för tjocka släkten å kusinerna <3

Skola och H&M.

Skola idag då. Fett slapp dag. Först vare engelska, sen mentortid, sen håltimma på 2 timmar, sen medicinsk grundkurs i 10 minuter å sen fick vi gå hem vid klockan 1. Haha skulle slutat 4 egentligen. Fett slappt asså!

På håltimman var jag, Fia, Carro å Matilda på stan. Vi va typ på H&M hela tiden.
Väldens REA äre ju för fan!
Matilda hittade ett par as coola randiga jeans + en grön kappa. Hon fyndade ordentligt den damen!
Fia köpte ett par as coola jeans. Blev lite avis faktiskt!

Själv köpte jag inget, men funderar på å gå tillbaka dit imorron. Hihi!
Vi prövade även en as cool dräkt. Funderar fan på å köpa den. Den e lite outsiders sådär :)
Men men. Nu ska ja skicka in mitt arbete typ. PUSSPUSS! <3


 


Måndag, och en ny skolvecka!

Jahopp. Igår kom älsklingen till mig. Jag som inte ens trodde vi skulle ses i helgen!
Men hans föräldrar skulle ändå hit så han kunde ju åka med dooom :)
Jag fick 2 stora smarties rullar av hans mamma. Hon e för söt <3

Denna helg har till mesta dels gått åt till att plugga. Gjort en sammanfatting om cirkulationen å sjukdomar å sånt. Blev 19 sidor. Fyfan vad bra jag är. Alla andra hade typ bara skrivit 7 eller nått. Haha !

Å sen dagens höjdpunkt då! Jag fick VG på provet om stroke. Fatta vad glad jag blev! Det var typ hälften av klassen som inte ens fick godkänt, så jag känner mig mycket stolt över mig själv!
Satt å plugga 2 hela jävla kvällar + en morgon. Å de gav resultat må jag säga!

Efter skolan åkte jag hemmåt, å efter ett tag kom Mammi. Hon å Markus skulle klippa sig så jag å Tess följde med dom till Ikano. Så ja å Tessy gick typ lite omkring där å kolla på kläder å sånt. Hittade några saker. Men köpte inget förutom 2 par leggings. Känner att jag måste spara lite pengar. Å inte bara köpa saker på impuls hela tiden som jag sedan ångrar liksom!

Men men, ska väll gå lite på stan imorgon tror jag efter skolan å kolla. Vill ha nya kläder ffs! <33

AJA. Ska typ fixa de sista på arbetet nu tror jag.

Blöta kyssar <33 // MEEA

image271

Saknar dig kusin!

Saknar dig kusin!
Som tur är ses vi nästa helg!

<-- JAG♥LOTTIS-->
image269

Min glädje denna dag!

Klockrenaste reklamen på länge!
SÅ SÖÖTT !!


Jag hatar det här!

FAN! Tror ni magen är bra? Nae! Imorse vaknade jag upp och var sjuk igen.
Jävla skit. Missa mitt jävla matteprov + valen om matten och språket.

Kan inte fatta att detta aldrig kan gå över! Jag är trött på detta nu!


RSS 2.0